dimarts, 18 de febrer del 2014

Poema del mes

A la biblioteca tenim una orquídia que floreix un cop l'any, aquest dies ja ha començat a regalar-nos la seva flor i el seu perfum.

El buscador d'orquídies

Adients al neguit adolescent,
a casa no hi havia gaires llibres.
Els tractats d'urbanisme, m'avorrien
i 'Catalunya, poble dissortat'
era un títol massa trist.
Vaig agafar el 'Mein Kampf', un llibret negre
que em va semblar profund. Vaig començar,
pel lloc més brut de la literatura.
Les paraules de Hitler, tan vulgars,
mostraven un pou negre.
No l'he oblidat malgrat no recordar-lo.
Va ser una sort topar amb la realitat.
Allí va començar la poesia,
difícil, sense falses esperances.
Jo sempre he fet igual que el porc senglar,
que busca i, delicat, tria i es menja
el bulb, que se'n diu 'orquis', de l'orquídia.

Joan Margarit

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bases XI Concurs de punts de llibre Sant Jordi 2024

Les estàveu esperant i i ja són aquí! 🥳   Us presentem les bases del XI Concurs de punts de Llibre de Sant Jordi que organitza el Cercle l...