dilluns, 28 d’octubre del 2013

Recordant a Lou Reed -- Poema del mes

Lou Reed es va acostar al micro de forma desganada. I amb un fil de veu va començar a recitar Estellés:

"Now I'd like to write a nice poem
and talks about certain things you still can find that are nice
in my opinion or acording to the neighbour next door.

I want to be nice, today I want to say nice things

...

How can I know? But know is night
and frankly it's no time to go out searching
for nice things, gentle things, nice things
precisely.


Les nits que van fent la nit

Voldria escriure, ara, un amable poema
parlant de certes coses que encara hi ha d'amables,
segons crec o m'han dit el veí del costat.
Vull ser amable, avui vull dir coses amables:
aniria per tota la casa a genolls
buscant coses amables, pregant que avui em siguen
donades certes coses que siguen ben amables.
He perdut el costum de les coses amables;
ja se sap el que són les coses d'aquest món...
He perdut el costum, no sé on les he deixades,
és possible al cafè, és possible en un un banc
d'un passeig qualsevol, és possible, és possible...
Vaja vosté a saber. Ara, però és de nit
i francament no són hores d'anar buscant
coses amables, coses tendres, coses amables,
exactament: està tancat ara el cafè
hi ha foscor al passeig, s'hi troben certes dones
que volen certes coses, estic cansat, no tinc
ganes de res de res, serà millor que em gite,
demà serà altre dia i ja se'm passarà
aquest desig, aquesta mania fulgurant
de les coses amables que m'ha vingut de sobte.
Que m'ha vingut de sobte. Vull dir: que m'ha vingut


Vicent Andrés Estellés, Les nits que van fent la nit. A: Recomane tenebres, València: Eliseu Climent; Tres i Quatre, 1999, 94.

Imatge de Xavier Boronat.
El desembre passat, Lou Reed va sorprendre a la seva pàgina de Facebook amb la publicació d'una caricatura seva on apareixia amb barretina i, de fons, un paisatge que recordava Montserrat. El dibuix es va publicar al costat del vers 'Jingle all the way', de la nadala 'Jingle Bells', i un vincle a un vídeo amb la seva cançó 'The Bells' (1979). El més sorprès de tots va ésser l'autor de la caricatura, el dissenyador gràfic Xavier Boronat.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Punts de llibre guanyadors

                                Punts de llibre guanyadors Aquests són els punts de llibres guanyadors de l'edició d'aquest Sant Jor...